Ķīnas milzīgais jaunais tilts, Makao kazino piešķir otro zelta laikmetu

Viena no pasaules vērienīgākajiem būvniecības projektiem ir pilsētas piešķiršana Āzijā, kas ir slavena ar savu možo kazino kultūru – renesansi.

Tagad, kad Makao ir savienota ar Honkongu ar jaunu 34 jūdžu (55 km) lieltiltu, pilsēta piedzīvo jaunu apmeklētāju pieplūdumu un ekonomiskās izaugsmes uzplaukumu. $18.7 miljardu vērtais Ķīnas projekts — tilts —pasaulē garākais jūras posms, kas oficiāli tika atklāts transportlīdzekļu satiksmei 2018. gada oktobrī.

Projekts ir bijis ļoti pretrunīgs. Daži Honkongā uzskata, ka tas ir ĶīnasKomunistiskās partijas ilgtermiņa plāns, proti, izvietot bijušo brituvirsposteni par demokrātisko neatkarību un pārstrādāt to jebkuras citasĶīnas metropoles tēlā.

Tiltam ir arī sava daļa kritiķu Makao, kas ir bijusī Portugāles kolonija, un pašlaik, tāpat kā Honkonga, tā arī autonoma teritorija Ķīnas valdības pakļautīb. Tie ietver gripsus par pietiekamu stāvvietu trūkumu un lielāku sastrēgumu, jo pilsētā ieplūst vairāk tūristu. Tomēr, neskatoties uz šīm sūdzībām, projekts ir izrādījies nozīmīgs pilsētas azartspēļu nozarei, kas daudzējādā ziņā nosaka vietu. Makau ir nodēvēts par “Austrumu Montekarlo”, un tam ir bijusi izcila loma filmu virsotnē pagājušajā gadsimtā. Ķīniešu tycoons, mobsters, Brūss Lī un pat Džeimss Bonds ir staigājuši pa pilsētas kazino kinoseansiem — visi atgādina, ka šī vieta ir kļuvusi izcila un plaukusi, galvenokārt pateicoties tās kā spēlmaņa paradīzes slavai.

Šis tēls pēdējā laikā ir uzveicis pērienu, ko secinājis vairākus gadus ilgušais kazino ieņēmumu kritums, raksta Forbes.

Tomēr domāt par pilsētu pagātnē būtu kļūda, saka Lasvegasas Sands galvenais operatīvais virsnieks Robs Goldšteins. Goldstein Nevadā bāzētais uzņēmums ir viens no lielākajiem azartspēļu nozarē. Tā pieder magnātam un Republikāņu partijas megadonāram Šeldonam Adelsonam, un tās tirgus apjoms pārsniedz $46 miljardus.

“Daudzi cilvēki uzskata, ka Makao dienas ir bijušas labākās,” Gold Steinste investoriem Jan. 23 kompānijas ienākumu zvana laikā. – Es tur bijupagājušajā nedēļā, staigāju pa visām spēļu grīdām, braucu ar tiltu šurpu turpu uz Honkongu. Tas tikai sāk aizskart savu potenciālu.

Makao kazino tilts ieelpo jaunu dzīvību industrijā, kas jau veido aptuveni 40% no pilsētas iekšzemes kopprodukta.

Agrāk visvienkāršākais, pieejamākais ceļš uz salu no Honkongas -pilsētu ar aptuveni 7,4 miljoniem iedzīvotāju un vienu no lielākajiem ienākumiem uz vienu iedzīvotāju pasaulē un starptautisku finanšu un tirdzniecības centru – bija ar kuģi. Bet tagad, kad ir kāds sauszemesposms,  ikviens, kas lido uz Honkongu, var iekāpt autobusā vai noīrēt automašīnu, lai brauktu tieši uz Makao.

Kazino ķēdes būvē vairāk viesnīcu istabu, vairāk mazumtirdzniecības telpu un paplašina azartspēļu vieta. Lasvegasas Sands kopumā ir ieguldījis vairāk nekā $22 miljardu eiro tirgū, tostarp savā Cotai Arena 15000 vietu vietā iekštelpās, kas piesaista ASV un Āzijas izklaides un ir kļuvusi par nozīmīgu ieņēmumu avotu. Sarunas laikā Goldšteinsapmētāja investorus ar hiperbolu un superlatviskiem.

“Mēs esam ļoti juceklīgi, un mūs apžilbina Makao galējais lielum sattiecībā uz tirgu šodien, bet rītdien tas ir vēl svarīgāks,” sacīja Goldšteins. «Tilts ir spēļu mainītājs. Tas ir lielisks sasniegums, kas piekļūst visai Ķīnai.

Pilsētu aplenkušas tūristu grupas, vairums no tām aplenktas no Honkongas. Mēneša laikā pēc tilta atvēršanas Makao amatpersonas atzīmēja, ka tilta ostas teritoriju pilsētā šķērsojuši rekordlieli 100 000 cilvēku. Saskaņā ar plašsaziņas līdzekļu ziņojumiem tajā bija iekļautas vairāk nekā 200 ceļojumu grupas.

No jauna koncentrējoties uz Makao, kazino kompānijas, piemēram, Lasvegasas Sands, ir izprotamā situācijā, kad ir iespēja piesaistīt vairāk cilvēku, izmantojot savas mājas durvis, un veicināt jaunu interešu periodu pilsētas iemīļotākajos pasākumos.